tisdag 19 oktober 2010

I skuggan av mig själv


Det är höst igen och paranoian når sitt klimax
Genom kylan tränger sig natten in i mitt kött
Paralyserar tankarna i min skrynkliga hjärna
Torra löv dansar i vinden bakom mig
Skapar obehagliga ljud ur tystnaden
Och triggar upp min redan starka noja
Alla passerande själlösa vider
Är potentiella fiender
Jag stirrar hatiskt mot varenda jävel
Hoppas att någon kunde snegla tillbaka
Och ge mig en anledning att dra ut teleskopbatongen
För att slå ihjäl honom

Jag har blivit ett monster
Allas er fiende
Driven av krafter ni aldrig kan förstå
Men även jag har älskat
Även jag har varit mänsklig
Ångest kan göra en så trött
Man tappar liksom viljan att försöka
Ni kan inte förstå hur det känns
Att enbart vara en skugga av sig själv
Jag plockar upp tetran ur väskan
Tar några stora klunkar vin
Känner mig lite varmare inombords
Och jag tänker att det här är den enda kärlek
Jag någonsin lär uppleva


In the shadow of myself

It's autumn once again
and the paranoia reaches its climax
the night penetrates my flesh through the cold
paralyzing the thoughts in my rumpled brain
dry leaves dances behind me in the wind
making unpleasent sounds out of the silence
and triggers my already strong paranoia
every soulless piece of shit passing by
is a potential enemy
I stare hatefully towards everyone of them
hoping someone would look back
and give me a reason to pull out my telescope baton
to beat him to death

I've become a monster
everyones enemy
driven by forces you'll never understand
but even I have loved
even I have been human
anxiety can make one so tired
one loses the will to even try
you cant understand how it feels
to be nothing but the shadow of oneself
I pull out the bottle from my bag
takes a few big gulps of the wine
feeling a little bit warmer inside
and I'm thinking this is the only love
I'll probably ever know

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar