måndag 18 oktober 2010

Framtiden är sedan länge bortglömd


Dagarna flyger iväg
I en dyster monotoni
Funderingar över meningen med allt
Håller mig vaken om natten
Men jag behöver ingen sömn
Jag isolerar mig själv från sanningen
I sökandet efter ett alternativ
Till att ta mitt liv

Inombords krymper jag för varje år
Och avsaknaden av allt jag en gång var
Får mig ibland att tappa andan
Det var så länge sedan jag försvann
Jag kan nog inte längre hitta hem nu
Men ärrvävnad täcker mitt hjärta
Det gör inte lika ont längre
Jag önskar bara att jag snart hittar
Någonting att leva för
Istället för allt att dö för


The future is since long forgotten

The days are passing by
In a gloomy monotony
Thoughts about the meaning of everything
Keeps me awake at night
But I don't need any sleep
I isolate myself from the truth
In a search for an alternative
to take my life

Inside of me I shrink more for every year
And the absence of all I once was
Sometimes makes me lose my breath
It was such a long time ago I disappeared
I don't think I can find my way back home now
But scar tissue covers my heart
It doesn't hurt the same anymore
I just hope I soon can find something to live for
Instead of everything to die for

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar